Як купити б/у автомобіль, щоб потім не пошкодувати про це

5



















Як купити б/у автомобіль, щоб потім не пошкодувати про це

В Україні бум попиту на старі автомобілі. Багато хто просто не можуть заробити на нову машину, не хочуть брати грабіжницькі кредити або просто мріють про авто класом вище. Як купити б/у машину і не витратити гроші даремно?

НВ поспілкувалося з декількома експертами в області підбору старих авто з працівниками сервісів (як офіційних, так і «гаражних»), а також з перекупниками.

Нижче — кілька ключових моментів, які варто враховувати, вибираючи автомобіль на вторинному ринку.

1. Оцінюйте свої можливості

В незалежності від того, наскільки вдалою виявиться купівля, в якому стані буде авто і буде відповідати вашим вимогам та очікуванням, рано чи пізно ви зіткнетеся з його технічним обслуговуванням.

І тут криється одна з найважливіших небезпек. Преміальні авто не дарма коштують не дуже дорого на вторинному ринку. Вся справа саме в вартості утримання.

“Машина повинна бути по кишені, але багато хто цього не розуміють, — розповідає киянин Андрій Ткаченко, професійно займається підбором б/у авто. — У нас прийнято в суспільстві, що все має бути краще, ніж у сусіда».

Киянин Антон, який заробляє на життя перепродажем автомобілів, вказує на важливу обставину. Преміальні автомобілі найчастіше часто міняють власників і рідко затримуються надовго в одних руках.

“Найчастіше на Mercedes і BMW довго їздить тільки перший власник, — каже Антон. — Надалі зіткнувшись з необхідністю дорогого ремонту, люди просто поспішають абияк намарафетить і продати машину».

Інша проблема — запчастини до преміальних авто часто коштують дуже дорого. Звідси — прагнення багатьох власників економити і ставити дешеві «китайські» аналоги. Такий підхід в короткий час перетворює преміального «німця» в скрипучий і стукаючий тарантас. І найголовніше — наступний власник такої машини може буквально піти по світу, намагаючись повернути автомобілю оригінальне звучання», — підкреслює Антон.

2. Ретельно перевіряйте авто

Істина про те, що автомобіль перед покупкою бажано перевіряти на сервісі, здавалося б, відома всім. І тим не менш, багато нехтують перевіркою. Або ж роблять її не так ретельно, як слід.

«Багато хто звик думати, що досить підняти машину на підйомник і механік відразу скаже, що з нею, в незалежності від того, офіційна це станція або гаражне СТО», — говорить Андрій Ткаченко.

За його словами, тут доречна аналогія з лікарями — професія має одну назву, а спеціальностей багато — і ви не підете здавати аналіз крові до окуліста.

Сучасні автомобілі — дуже складні «організми». Складно чекати від механіка, який все життя ремонтував тільки «ланоси» компетентної думки про Audi останніх років.

Сьогодні для СТО характерні спеціалізації виробників. Є станції і майстри, які добре розбираються у «японців» і «корейців», але мало що знають про «німців». У свою чергу, майстри, які знають толк в європейських авто, можуть не знати багатьох тонкощів про тих же «японцях».

Є і зовсім специфічні бренди — ті ж «французи», Volvo, Subaru. Діагностику цих автомобілів потрібно проводити на спеціалізованих СТО (можна і не офіційних, але обов’язково профільних).

3. Фільтруйте продавців, а не машини

Перевірка, до речі, передбачає не тільки діагностику автомобіля.

Вкрай важливо дивитися на того, хто продає машину. “Справжній господар автомобіля розповість про нього все, — розповідає Андрій Ткаченко. — Покаже всі сколи і зазори, у нього є чеки і сервісна книга».

А перекупник, за його словами, часто сам не знає, що було з машиною. З ними краще не зв’язуватися.

Не радять зв’язуватися з перекупниками і… самі перекупники. Співрозмовник НВ Антон прямо говорить, що перекупники часто знаходять хороші варіанти, але вони рідко йдуть на бік.

“У хорошого перекупника є постійні клієнти, а також друзі та родичі, — розповідає Антон. — Та й самому машини міняти часто хочеться».

За його словами, вдалий автомобіль не потрапляє у вільний продаж. В оголошеннях висять, як правило, «робочі» варіанти. Злегка «подмарафеченные», в ціну яких закладена хороша маржа.

Також Антон рекомендує не купувати автомобілі на майданчиках і в салонах.

Їх співробітники швидко розбирають для себе або родичів всі гідні варіанти, які клієнти здають в трейд-ін, говорить він. А на майданчиках порошаться проблемні машини. Винятки, звісно, трапляються, але це рідкість.

4. Будьте обережні, замовляючи пошук

Кількість контор, які готові за скромну плату зайнятися підбором автомобіля під замовлення, зростає з кожним днем.

І попит на цю послугу є. Не все добре розбираються в машинах. І якщо мова йде про автомобілі вартістю $10-20 тис, чому б не заплатити кілька тисяч гривень, щоб позбавити себе від ризику.

Андрій Ткаченко, який володіє як раз бізнесом з підбору авто, не радить користуватися такими послугами без оглядки.

«Перекупники на своїх сайтах пишуть про послугу підбору, але найчастіше «підбирають» таким чином авто своїх колег-перекупок, найчастіше проблемні», — говорить він.

Власник приватного київського автосервісу Ігор згоден з ним. «У нас є вже десятки клієнтів, які «попалися» таким чином, — розповідає він. — Вони платили комусь за підбір автомобіля, а потім виявлялося, що ця «безпроблемна і перевірена» машина виявляється чорною дірою для сімейного бюджету».

За словами Ігоря, сьогоднішні технології дозволяють буквально за $1 тис привести в ідеальний зовнішній стан абсолютно «убитий» автомобіль. Клієнту показують машину і докладають до неї листи діагностики від якогось СТО. Клієнт платить за послугу підбору, купує сам автомобіль, а потім опиняється біля розбитого корита, коли починає їздити на своїй покупці.

Ігор наводить кілька прикладів. Одному клієнту підсунули корейський кросовер з «вбитим» дизельним мотором. Двигун заводився і їхав лише завдяки спеціальним присадкам. Клієнт спочатку не звернув увагу на чорний дим з вихлопної труби і надмірну вібрацію в русі. А через пару сотень кілометрів пробігу присадки згоріли і мотор показав своє справжнє обличчя. Ремонт сучасного дизеля обійшовся б надзвичайно дорого, клієнтові довелося шукати такий же двигун на розборках, що все одно стало приблизно в третину ціни, за яку був куплений автомобіль, розповідає Ігор.

Інший приклад — клієнтці продали гарно пофарбований у матовий рожевий колір французький компактний автомобіль. Через якийсь час вона стала скаржитися на те, що машину «веде в бік, коли відпускаєш кермо. Клієнтка приїхала на сервіс, там спробували зробити розвал-сходження, але з’ясувалося, правильно виставити кути не виходить, оскільки в авто пошкоджено несучі елементи кузова. Автомобіль був відновлений після серйозного ДТП і пофарбований в колір викликає, причому особливою фарбою з хімічними добавками, які вводили в оману товщиномір, яким зазвичай намагаються виявити шар шпаклівки під фарбою.

І важливий штрих, уточнює Ігор, перекупки особливим чином нерівномірно підкачали колеса, щоб у клієнтки спочатку не було «відведення» машини в сторону і вона не помітила проблеми до вчинення правочину.

5. Купуйте авто з хорошою репутацією

На ринку сотні моделей автомобілів, але заслуженою репутацією надійних і гідних уваги користуються всього пару десятків авто.

На відміну від ринку нових автомобілів, де покупцям легко забити голову маркетингової лушпинням, на вторинному ринку цілком можна спиратися на поширені думки майстрів.

Київський перекупник авто і власник СТО В’ячеслав констатує, що є 5-6 варіантів майже безпрограшних для купівлі на вторинному ринку.

Toyota (Camry, Corolla, Avensis, RAV4, Prado), Lexus, Honda (Civic, Accord, CR-V), Skoda (Octavia Tour до 2008 року), Opel Astra, Mazda6, Hyundai Sonata (до 2014 року), KIA Optima (до 2015 року), Mitsubishi Outlander (будь-яка модель без варіатора) і буквально ще кілька моделей, перераховує В’ячеслав.

Уникайте сучасних «німців», а також новинок з безпосереднім уприскуванням і новомодними варіаторами і «роботами». За його словами, всі новинки, зрозуміло, економічні і екологічні, але недовговічні.

З ним згоден власник автосервісу Ігор Іванов. Автомобілі після 2010-2012 року випуску в основному одноразові, після 100-150 тис пробігу їх ремонти виливаються у такі гроші, що це просто недоцільно.

«Ви можете придбати Toyota Camry або Honda Accord 2008 року з пробігом 200 тис км і така машина буде обходитися дешевше і прослужить довше, ніж 3-5-річна машина з сучасними «наворотами», — констатує він.

У той же час, деякі з фахівців з ремонту, з якими спілкувалося НВ, кажуть, що японські варіатори вже цілком зрівнялися по надійності з класичними автоматами. У всякому разі, краще віддати перевагу їх спірним європейських рішень.

У будь-якому випадку, перед тим як кидатися у вир з головою і купувати машину, яка вам подобається, спочатку постарайтеся дізнатися думку майстрів про її надійність і ресурс.

Перекупник Антон поділився з НВ своєю особистою історією. “Я завжди був фанатом Chrysler 300C — напрочуд гарна машина, — розповідає він. — Але у мене їх було аж три штуки по черзі, і всі виявилися проблемними. Двигуни починають обростати проблемами при пробігах від 100 тис км. Ходова на наших дорогах буквально сиплеться і раз на рік потребує інвестицій. Плюнув на мрію, пересів на Camry з пробігом 230 тис і забув про проблеми».

6. Не купуйте авто на останні гроші

Всі співрозмовники НВ сходяться в одному — не варто купувати вживане авто на останні гроші.

Будь-яка машина у віці — це складний механізм, в якому складно гарантувати що-небудь. Навіть сама ретельна перевірка самими скрупульозними майстрами на самому компетентному СТО, може щось упустити.

Навіть якщо мова йде про ту ж Camry — машині з бездоганною репутацією на вторинному ринку.

Тому логічно, що купуючи стару машину, залишити в «заначці» певну суму на усунення непередбачених проблем. “Я б оцінив розмір такої заначки в 10% від суми покупки, — каже власник СТО В’ячеслав. — Тобто якщо купуєте машину за $15 тис, прибережіть «полторушку» на всякі нюанси».

На думку перекупника Антона, на всяк випадок краще залишати не менше тисячі доларів при будь-якому розкладі. Цього вистачить на оперативні витрати з усунення непередбачених питань, вважає він.

«>

Источник

Оставить комментарий