Міністр відреагувала на бажання експертів прибрати з українських підручників поняття «солов’їна мова»

3

Методичні рекомендації антидискримінаційної експертизи підручників для школярів переглянуть, і при необхідності внесуть зміни.

Відповідне доручення міністр освіти і науки України Лілія Гриневич дала профільному заступнику міністра-керівнику Інституту модернізації змісту освіти, відповідальним за друк і експертизу підручників.

Вона також прокоментувала приклад з методичних рекомендацій, у якому йшлося про використання епітета «солов’їну мову» до рідної мови і який викликав дискусію в соціальних мережах.

«Це поняття «солов’їна мова» щодо української мови треба використовувати, можна і потрібно. Це вже поетична традиція, яка стала частиною нашої культури. І мені здається, що якщо ми говоримо про методичних рекомендаціях, які були відносно антидискримінаційної експертизи підручників, це як раз її слабкі місця, де наведено абсолютно безглузді приклади. І саме тому я як міністр дала доручення повернути ці методичні рекомендації для аналізу і доопрацювання», – цитує Гриневич прес-служба Міносвіти.

При цьому вона додала, що антидискриминационная експертиза не є гендерної, а стосується протидії дискримінації за етнічним походженням, дискримінації за віком, статтю, станом здоров’я тощо.

«Ми виявили у підручниках дуже багато неприпустимих ситуацій. Наприклад, з одного боку, якщо йдеться про людину з інвалідністю чи похилого віку, то завжди показаний зовсім немічна людина. Це абсолютно заперечує тезу про великої ролі в суспільстві, яку можуть грати і старші люди, і люди з інвалідністю.

Більше того, коли ми дивимося, як зображено клас дітей в підручнику, ви не побачите дитину з особливими потребами, а зараз для нас пріоритетом є інклюзивна освіта. Звичайно, це стосується і дискримінації за підлогами, коли підручники орієнтовані лише на обмеження ролі жінки домогосподарством», – зазначила міністр.

При цьому вона підкреслила, що антидискриминационная експертиза жодним чином не підриває поняття сімейних цінностей, більше того, в міністерстві виступають за їх збереження. При цьому правку до задачі про склад сім’ї вона аргументувала тим, що сьогодні 3 мільйона дітей проживають у неповних сім’ях, а це – майже 40%.

«Деякі з них втратили батька або матір на фронті, є також ситуація, коли батьки їдуть на заробітки і діти живуть з родичами. Тому мета цієї поправки – з більшим розумінням ставитися до індивідуальної ситуації кожної конкретної дитини», — зазначила Гриневич.

Facenews

Оставить комментарий